Látogatóból megrendelő – navigáció és ergonómia

Hogyan lesz a website látogatóból megrendelő?

Sajnos az, hogy „baromi jól néz ki” egy website nem elegendő, hogy a látogató foglaljon is. Pedig sok szállodai website tulajdonos azt hiszi, hogy így van. Ha nem „teljesít” a website, akkor programozási hibát keresnek, de az ergonómia kérdésével kevesen foglalkoznak.

A foglalást vagy megrendelést megelőzi sok tényező:

  • Kereső- és felhasználóbarát website
  • Navigációs lehetőségek
  • Bizalomépítés

Ha a fenti tényezőket teljesítettük, akkor jönnek a következők:

  • Az ajánlat – az ajánlatnak önmagában erősnek kell lennie
  • Ösztönző – próbálja az árkedvezményt utolsó lehetőségként használni
  • Felhívás a cselekvésre – az a rész az ajánlat után, ami buzdít valamilyen cselekvésre. A lenti példában, ahol a felsorolt technikai eszközök vannak nincs semmilyen felhívás, hogy a látogató cselekedjen ami gond (rendeljen most, további információk, ebben a hónapban kedvezményesen, stb.)

Ergonómia a szállodai website-on

A látogatót „irányítani” kell a website nyitóoldalától olyan irányban, ami a szállodának üzleti szempontokból megfelel. A látogatónak nem kínálni kell a lehetőségeket, hanem „kezét fogni” és megmutatni neki azokat a részleteket, amelyekre kíváncsi, de úgy, hogy közbe mindig elérhető legyen a „foglalás” vagy „további információk” link. Ugyanis ha „nézelődik” akkor az azt jelent, hogy nem tudunk irányítani a mozgását. Ez pedig akkor történik, amikor bő a nyitóoldali kínálat és mindegyik kínálatot hangsúlyozunk (színekkel, méretekkel, képpel, stb). A látogató ilyenkor a leghangsúlyosabb ajánlatra fog kattintani és továbblépni.

A javaslatom az, hogy ne csináljon egy hírportált a website-jából, mert az „szét fogja szórni” a látogató figyelmét akkor, amikor mi koncentrálni szeretnénk azt a figyelmet egy vagy két dologra összesen.

Amennyiben voltunk olyan ügyesek és szerencsések, hogy a látogató elindította a foglalási folyamatot, akkor a foglalási oldalakon nem javasolt a menüpontok megjelenése vagy bármilyen egyéb, netán belső reklám. Ezek ugyanis mind lehetőségek, hogy a látogató kilépjen a megrendelési fázisból (szakmailag lemorzsolódás), amit mi nem szeretnénk. Minden nagy webáruház (akiktől tanulnunk kell az e-kereskedelmet) teljesen fehér megrendelési oldalakon viszi keresztül a vevőt, ne hogy kilépjen az értékesítési tölcsérből.

Website ergonómia - check out példa amazon.com

A fenti amazon.com példában jól látszik, hogy mellőzik a fő- és almenü linkeket. A javaslatom az lenne, hogy csak a legfontosabb linkeket tartsuk meg ezeken az oldalakon, mint „vissza a nyitóoldalra”, „adatvédelem”, „segítség”, „kapcsolat” és esetleg a belső kereső mezőt.

Ne felejtsük el a rendszerüzeneteket sem! A foglalás után a látogató kapjon egy „Köszönjük a foglalást!” weboldalt és ugyanezen az oldalon legyenek információk, hogy mik a további lépések. A köszönő üzenettel együtt menjen ki egy email, hisz soha nem fogjuk megtudni, hogy a felhasználó önmagától rendelt vagy a barátja viccelte meg, és természetesen konverziós mérésekhez is elengedhetetlen segítséget nyújt.

Ezt a bejegyzést számtalan apró részlettel  kellene egészíteni , mert az értékesítő website „titka” sok részletben rejlik.
Hogy ne feledkezzen meg a friss hírek forrásáról a legegyszerűbb, ha feliratkozik hírlevelemre:

Név
E-mail cím
Hotel / Cég
E-mail címét nem adjuk ki 3. harmadik személynek. Hírlevelet hetente legfeljebb 1 alkalommal küldünk, erről bármikor egy kattintással leiratkozhat