Keresőmarketing a szállodai marketing mix-ben

A legfrissebb internet penetrációs adatok szerint Magyarországon a 2009 második felére a hazai lakosság több, mint 55%- a  használja rendszeresen –legalább havi szinten- az internetet.  Az internetezők többsége – majdnem 90%-a  veszi igénybe valamelyik keresőrendszer szolgáltatását (első sorban a Google-t) a vásárlást megelőző szakaszban. Ennek oka, hogy az elérhető weboldalak száma napjainkra elképzelhetetlen méreteket öltött, így a rendelkezésre álló idő szűkösségéből fakadóan, elengedhetetlenné vált a strukturálás, a releváns tartalmak mielőbbi megtalálása. A Google, magas minőségű találatainak köszönhetően, komoly bizalmat érdemelt ki  a látogatók szemében, és Magyarországon szinte egyeduralkodóvá vált.

Az online marketing legdinamikusabban fejlődő szegmensévé vált  a keresőmarketing piac. A nehéz gazdasági év dacára az online marketing költés 2009-ben is megőrizte növekedési pályáját. Az online hirdetési piac bővülése főleg a keresőhirdetés növekedésének volt köszönhető. Hazánkban a keresőmarketing piac 2009-re több, mint  5 milliárd forintos költést tudhat magáénak, mely több, mint 22%-os részesedést jelent az összes online marketing költésből.

A keresőfelületek marketing célú felhasználása költséghatékony kommunikációs lehetőség, mely a felhasználók meglévő motivációjára épít, ezzel üzleti szempontból az egyik legnagyobb megtérülést hozó marketingeszköz. Az felhasználók amennyiben egy szolgáltatásról, termékről szeretnének informálódni, vagy egy ismeretlen weboldalt  szeretnének megtalálni: leggyakrabban a keresőket használják.

A statisztikák alapján a felhasználók az egyes termék- és szolgáltatáskategóriák közül az utazással kapcsolatos szolgáltatásokra és a műszaki cikkekre jellemző leginkább a vásárlás/foglalás előtti online tájékozódás. Egy aktuális Google kutatás szerint a megkérdezettek 72 százaléka az interneten tájékozódik a szállásfoglalás, illetve a szervezett utak vagy a repülőjegyek kiválasztása előtt, és 88%-a használja a keresőmotorokat vásárlás előtt, tehát vásárlási döntés előkészítésére, így ez a kommunikációs csatorna napjainkban szinte kihagyhatatlanná vált az online marketing-mix kialakításakor.

Iratkozzon fel blogértesítőnkre, blogunkban rendszeresen olvashat a keresőmarketing szállodai vetületeiről.