A Facebook és Tripadvisor közös gyermeke -Tripfriend

Facebook előretörése nyomán egyre többször válik szállodás körökben beszéd témává a Social Media Marketing, és ehhez kapcsolódóan  a Facebook közösségi site.

Nem véletlen, hogy a vigyázó szemeket érdemes a Facebook-ra vetni, hiszen több mint 500 millió felhasználó tartja a kapcsolatot barátaival, távolabbi és közelebbi ismerőseivel e népszerű  közösségi portálon.

Az utazási szektor legnagyobb web 2-es site-ja a Tripadvisor.com sem szeretne kimaradni ebből a hype-ból, így több közös projektben működik együtt Facebook-kal.  Legújabb közös szerzeményük a Tripfriend névre hallgató eszköz.

A Tripfriend alkalmazás célja, hogy az utazó közvetlen ismeretségi köréből szerezhessen információt az utazási célpontjához. Ahogy korábbi, vendég véleményekkel foglalkozó bejegyzésemben is említettem az online megjelenő vélemények komoly befolyásoló erővel bírnak, de nem nehéz elképzelnünk, hogy egy ismerőstől vagy baráttól érkező ajánlás mennyivel erősebb hatással bír az utazni vágyó döntéshozatalakor.

A Tripfriend segítségével a kiválasztott úti cél szolgáltatóinak átolvasásán túl a Tripadvisor megmutatja, hogy kik azok a Facebook kapcsolataink, akik már voltak abban a városban (ha használják a Cities I’ve visited alkalmazást) vagy esetleg ott élnek.

Nézzünk egy próbát. Ha történetesen Egerbe szeretnék utazni, kitől kérhetek tippeket, ötleteket?

Tripadvisor Tripfriend eszköze

Az eszköz segítségével 148 ismerősömtől kérhetek tanácsot, hogy mit érdemes Egerben megnézni, hol tanácsos megszállni, esetleg hol lehet egy igazán jót ebédelni. Innen egy gombnyomással tehető fel kérdés az üzenőfalakra, vagy azonnal üzenet küldhető azon ismerősöknek, akik már jártak az adott desztinációban. Úgy gondolom ezzel az igen jól megalkotott alkalmazással egy hosszú barátság veheti kezdetét a két web kettes óriás között, amire mindenképp érdemes odafigyelni a szállodai marketinges és PR-os kollégáknak.

Tehát most már nem csak a  Tripadvisor.com-on lévő több, mint 35 millió értékelés nyújthat támogatást az utazási döntéshez, hanem a Tripadvisor-t használók Facebook-os ismerőseinek véleménye is könnyen elérhetővé válik az eszköz segítségével. Ez a fejlesztés újabb lökés, hogy megszilárdítsa a Tripadvisor.com toronymagasan vezető pozícióját a vendég véleményeket aggregáló, utazási portálok között, és újabb figyelmeztetés az szállodai menedzsmentnek, hogy  csak a magas szintű szolgáltatásra lehet hosszú távú marketing stratégiát építeni.

További információ a Tripfriend eszközről

Hogy ne feledkezzen meg a friss hírek forrásáról a legegyszerűbb, ha feliratkozik hírlevelemre:

Név
E-mail cím
Hotel / Cég
E-mail címét nem adjuk ki 3. harmadik személynek. Hírlevelet hetente legfeljebb 1 alkalommal küldünk, erről bármikor egy kattintással leiratkozhat