Megjelenés a Google Térképen – Google Places

Láthatóság a Google Térképen

2009 szeptemberétől a Google új szolgáltatást vezetett be, mely sok változást hozott a legértékesebb, desztinációhoz kötött kulcsszavakkal kapcsolatos keresések találati listáin.

A térképen való megjelenés 2 módon lehetséges.

Ha szállodánk szerepel nagyobb adatbázisokban (pl.itthon.hu, booking.com) üzletünk automatikusan bekerül az ott szereplő adatokkal.

Amennyiben szállodánk új, vagy nem szerepelt a felhasznált adatbázisokban, Önnek kell biztosítani a megjelenést a Google Places szolgáltatásra történő regisztrációval.

A regisztrációhoz egy Google fiókra lesz szüksége. Az adatok, és a számunkra fontos kulcsszavak megadása után egy telefonos vagy levélben kérhető ellenőrző folyamaton átjutva elkészül a regisztráció.

Ahogy a természetes találatok között így a térképen is nagy szerepe van annak, hogy megjelenik-e szállodánk az első találati oldalon, és onnan nyerünk-e közvetlen látogatót website-unkra.

Az általános tapasztalok alapján a rangsorolást az alábbi tényezők határozzák meg:

  • Adatbázisban szereplő adatok
  • Profilban megadott adatok (leírás, telefon szám)
  • Profilban megadott kulcsszavak
  • Utazási adatbázisban megjelenő visszajelzések, vélemények mennyisége (booking.com, tripadvisor.com)
  • Helyi linkek

Érdekesség, hogy a fiókban lehetőségünk nyílik értékesítés ösztönző, kinyomtatható kupont is létrehozni, mellyel lehetőségünk nyílik a konkurens szállodákkal szemben egy kicsit kitűnnünk.

Jelenleg ez opció az angol nyelű módban érhető el, de működik a magyar találati oldalon.