Google Adwords vizuális hirdetések

Ahogy a mondás tartja néha ezer szó nem tudja elmondani azt, amit egy képpel ki tudunk fejezni. Ha utazási döntésről beszélünk, az érzelmi faktort semmiképp nem hagyhatjuk ki a számításból.
A kép alapú bannerek elkészíttetése, a médiafelületek kiválasztása, lefoglalása idő-és költségigényes tevékenység. Erre szeretne megoldást nyújtani a Google Adwords hirdetési rendszere a tavaly év végén megjelenő vizuális hirdetési formátumaival. Aki használta már az Adwords felületét, annak 15 perc alatt elsajátítható az új funkció használata.

Nézzük meg mit rejt ez az újdonság:

A Google 2008-ban megvásárolta a Doubleclick reklámkiszolgáló céget. Ekkor már lehetett sejteni, hogy nagy erőkkel igyekszik a kép alapú hirdetések piacára is betörni.
Ebben a műfajban a eddig a Yahoo hirdetéskiszolgáló rendszere volt a piacvezető, de a Google lendületét ismerve ezt várhatóan rövidesen megfordul.

Miért is van ennek jelentősége a szállodai hirdetésekben?

Az utazási döntéseket túlnyomó részt érzelmi alapon hozzák meg az emberek. Vizuális hirdetések új lehetőséget nyújtanak az érzelmekre jobban ható képi eszközök, kattintás vagy megjelenés alapon fizethető, költséghatékony megjelentetésére.
A hagyományos kereső hirdetések más reklámformátummal kombinálva hasznos márkaépítő erővel bírnak, de a tartalmi hálózaton a brand építés eszköztárából nem maradhatnak ki a nagy méretű képes hirdetések.

A vizuális hirdetéseket 2009. szeptemberi megjelenése óta a szűkülő marketing költségvetés mellett, ügynökség bevonása nélkül, a szállodai online marketinggel foglalkozó munkatársak is viszonylag egyszerűen kivitelezhetik. Az elmúlt hónapok tapasztalatai azt mutatják, hogy a jól elkészített hirdetések az átkattintások tekintetében is kellemes meglepetéseket okozhatnak.

Milyen formátumok állnak rendelkezésre?

Ha a tartalmi hálózatra létrehozott kampányunkban a hirdetések fül alatt, az új hirdetések menüre kattintunk a szöveges hirdetés alatt megjelenik a képes és a vizuális hirdetés menüpont. Itt választhatunk a nekünk szimpatikus formátum közül.
Google Adwords- vizuális hirdetés kiválasztása
Képes hirdetések
:

Ebben a menüben lehetőség nyílik 9 különböző méretben max. 50kb-nyi méretű, általunk előre elkészített statikus kép feltöltésére.

Google Adwords képes hirdetésA képhez mindössze az érkezési és a látható URL-t kell beállítanunk, és indulhat is a hirdetés.

Google Adwords file kiválasztás

Vizuális hirdetések:

Ebben a szekcióban találjuk a videó hirdetéseket és az előkészített, testre szabható statikus és animált banner sablonokat.

– Videó:

Ha már rendelkezünk elkészült videóval feltölthetjük számítógépünkről, vagy akár a Youtube-on feltöltött videónkat is felhasználhatjuk hirdetési célra. A videóhoz nyitó képet tehetünk, mely kedvet ébreszt a lejátszásra, illetve zárókép is tölthető fel, mely lehetőséget nyújt egyéb szöveges üzenet közvetítésére, cselekvésre való felhívásra (call to action).

Google Adwords - videó hirdetések

– Multimédiás és animált hirdetések:

Több mint 100 sablon áll rendelkezésünkre, melyet színben, szövegben arculatunkra tudunk szabni. A sablonok jól rendszerezve, tematika, időszaki aktualitás szerint csoportosítva várják, hogy egy kicsit kiélhessük kreativitásunkat.

Google Adwords banner display ad

Mely népszerű utazási oldalak fogadják hirdetéseinket?

Az elhelyezési eszköz segítségével áttekinthetjük, mely hazai utazási website fogad ilyen formátumokat. A domain mellett kis ikon mutatja, hogy a tartalomszolgáltató elhelyezi a képes és videó hirdetésünket. A kurzorral az ikonra állva látjuk a támogatott méreteket is.

Elhelyezési eszköz

Ízelítő a választékból:

iranymagyarorszag.hu
utazzithon.hu
belfoldiszallasok.hu
belfoldiutazas.hu
licitutak.hu
utazona.hu
budapest.com
startutazas.hu
lastminuteutak.hu
vilaglato.hu

A Google Adwords ismét bebizonyította ezzel a fejlesztéssel, hogy egy kihagyhatatlan, széles körben használható, költséghatékony reklámozási lehetőséget biztosít a szállodaipar szereplőinek

Az ingyenes és remélhetően hasznos információkról hírlevelemből is értesülhet:

Név
E-mail cím
Hotel / Cég
E-mail címét nem adjuk ki 3. harmadik személynek. Hírlevelet hetente legfeljebb 1 alkalommal küldünk, erről bármikor egy kattintással leiratkozhat