Keresőmarketing a szállodaiparban

Az szállodák és az utazási szegmensben tevékenykedő vállalatok számára már régóta meghatározó jelentőségű az internetes jelenlét és ennek a jelenlétnek a minősége.

Az utazás iparágban a vevő/utas/vendég egyfajta ígéretet, víziót vásárol, hiszen az utazási termék nem megfogható, csak a képek, leírások alapján kaphat a potenciális érdeklődő információt.

Az internet gazdag virtuális világa kitűnő eszköz arra, hogy ezeket az információkat továbbítsa és ezt óriási mennyiségű információt transzparensen, rendszerezetten kínálja az utazást, szállást keresők számára. A weben az érdeklődés a különböző kereső platformokon keresztül valósul meg, ezért kulcsfontosságú a megfelelő keresőmarketing stratégia kialakítása az idegenforgalmi vállalkozások életében.

Miért fontos még a keresőkben való aktív jelenlét?

– website látogatottságának növelése

– potenciális érdeklődők vevőkké konvertálása

– reklémköltségek csökkentése

– márkaérték növelése

Ahhoz, hogy a megfelelő stratégiát kialakítsuk, fontos ismernünk a website-unk célcsoportját keresési szokásait.

A Gemius adatai alapján a következő piaci részesedést láthatjuk a 2010.08.15 – 2009. 09.08. között vizsgált időszakban:

Kereső használat adatokForrás: www.rankings.hu

A hirstart.hu és a ok.hu domain oldalon is a Google motorja fut.

Az adatok alapján látható, hogy a Google elsöprő fölénnyel vezet.

Általánosságban elmondhatjuk, hogy a magyar piacon pillanatnyilag a Google rendelkezik a legkifinomultabb algoritmussal, így ha a Google-ban megfelelő eredményeket érünk el, az más keresőkben is jó eredményekre számíthatunk. Ezért elsősorban erre a keresőeszközre célszerű koncentrálnunk.

A kereső megismerése után tekintsük át a keresésekkel összefüggő viselkedést, motivációkat.

2009 júliusában publikálta a Google Magyaroszág az internetes tájékozódás és vásárlásra vonatkozó piackutatását.

Ez a piackutatás termék és szolgáltatás specifikusan vizsgálta a válaszadókat, így  az utazással kapcsolódó döntésekről és az azt megelőző tájékozódásról is képet kaphatunk.

A prezentáció slide-jai ezen a linken tekinthető meg:  Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében

Észrevehető, hogy az utazással és a műszaki cikkekkel kapcsolatosan igen magas a vásárlást megelőző tájékozódás aránya. A szállásfoglalás, a szervezett utak és repülőjegyek vásárlását több mint 70 százalékban internetes tájékozódás előz meg. A vásárlással kapcsolatos döntésben a válaszadók közel felénél az interneten, de a megkérdezettek 24%-ánál offline történik a vásárlás.

A kutatásban résztvevők túlnyomórészt (88%) internetes keresőket használnak a vásárlásokat megelőző online tájékozódásra, ezt követik a gyártók (54%) és forgalmazók (49%) weboldalai, az árösszehasonlító oldalak (48%) és az online árverések (44%).

Ezek az eredmények szintén felhívják a figyelmet, mennyire fontos a szállodai website keresőben való.

Keresőmarketing stratégia legfontosabb elemei

A természetes találatok – optimalizálás a keresőeszközökre

A találati lista 2 részből áll. Az organikus találatok és a fizetett hivatkozások részből.

Természetes találatok és fizetett hirdetes a Google keresőben

A keresőoptimalizálás tevékenysége arra törekszik, hogy a weboldal a releváns keresőszavakra minél előkelőbb pozíciót érjen el a találati lista organikus részén.

Az indexelésének és rangsorolásának legfontosabb elemeit a Google a webmesterek rendelkezésére bocsátja, így ha ezeket betartva készül el a weboldal, biztosak lehet benne, hogy szert tehetünk a keresőkből érkező igen értékes látogatói forgalomra.

Azért önmagában a keresőbarát website nem jelent automatikusan sikert, de ha megfelelő tartalomfejlesztési stratégiával ötvözzük, hosszútávon nagyon profitábilis befektésre tehetünk szert.

Fizetett hirdetések a keresőben – Google Adwords

A licitrendszerű kulcsszó alapú keresőhirdetések segítségével gyors, azonnali eredményeket érhetünk. A rendszer egyik legnagyobb előnye a rugalmassága, hiszen akár 5 perc alatt elkészíthetünk egy kampányt, mellyel azonnal szert tehetünk látogatókra. A másik nagy előnye a költséghatékonysága, hiszen a hirdetések megjelenésért nem kell fizetnünk, csak a hirdetésre kattintó látogatókért kell a versenytársak licitjeinek függvényében kattintásonként fizetni.

A rendszer könnyen kezelhető, de rendszer szofisztikált használatához önképzés vagy szakértő segítsége javallott.
Hogy ne feledkezzen meg a friss hírek forrásáról a legegyszerűbb, ha feliratkozik hírlevelemre:

Név
E-mail cím
Hotel / Cég
E-mail címét nem adjuk ki 3. harmadik személynek. Hírlevelet hetente legfeljebb 1 alkalommal küldünk, erről bármikor egy kattintással leiratkozhat